Antolatu bidaia

Trashumantziaren Eguna

Festa, tradizio eta hitzordu interesgarriak / Egun tematikoa

Multimedia

Día trashumancia
icono pie de fotoDía trashumancia
Cáseda
icono pie de fotoCáseda
Ermita gótica de San Zoilo
icono pie de fotoErmita gótica de San Zoilo

Eguraldia

Día trashumancia "A la Bardena del rey ya vienen los roncaleses a comer migas con sebo por lo menos siete meses". Hala dio herri esamolde batek, tokiko kulturan arras erroturik dagoen transhumantziaren berri emanez; uda igaro eta gero, Pirinioetako artzainak Ebro ibaiaren inguruko lurretara joaten ziren abelbideetatik neguko bazkaren bila. Eta Kaseda leku guztiz garrantzitsua da, bertan bi abelbidek bat egiten baitute, erronkariarrenak eta zaraitzuarrenak. Hortik aurrera, abelbide bakar batek jarraitzen du Bardeako parke naturaleraino.

Goizean goiz aterako dira artzainak eta artaldeak San Zoilo ermita bitxiraino, bertan hartzen baitzuten atseden artzain transhumanteek. Ibilbidea oinez egin daiteke ardien ondoan, edo, bestela, Kaseda eta ermita lotzen dituen tren turistikoan.

Inor animatzen da gure Rocío partikular horretara joatera?
"A la Bardena del rey ya vienen los roncaleses a comer migas con sebo por lo menos siete meses". Así reza un antiguo dicho popular, donde se describe una costumbre muy arraigada en la cultura local como es la trashumancia; una vez pasado el verano los pastores del Pirineo bajaban a tierras del Ebro a través de cañadas en busca de pastos de invierno. Y Cáseda es un lugar clave pues en ella confluyen dos Cañadas Reales, la de los Roncaleses y la de los Salacencos. A partir de aquí, sólo una cañada sigue el camino hasta el parque natural de Bardenas Reales.

A primera hora de la mañana tiene lugar la salida de los pastores con sus rebaños hasta la curiosa ermita de San Zoilo, lugar de descanso habitual de los pastores trashumantes, y en donde se realizará la popular degustación de migas y vino. El recorrido puede realizarse tanto caminando junto a las ovejas, como en el tren turístico que recorre los tres kilómetros que separan Cáseda de la ermita.

¿Alguien se apunta a nuestro particular Rocío?

Kokapena

Ordutegi, data eta prezio orientagarriak. Entitate arduradunarekin baieztatzea aholkatzen da

Informazio praktikoa

  • Herria CÁSEDA
  • Zonaldea Erdialdea
  • Web
  • Esteka interesgarriak
  • Mota Egun tematikoa
  • Data
    • 2017/08/26
      2018 zehaztu gabe.